Noah Cavander lånas ut till IF Lödde

2024.02.22 | Herr | Emanuel Ragnar

Mittbacks-talangen tillbringar 2024 i division 2.

Cavander, född 2004, anslöt från Staffanstorp United FC inför säsongen 2020 och har spelat från P16 och uppåt i TFF:s akademi. Han har under 2023 spelat i både P19- och U21-laget samtidigt som han tränat med a-laget vi flertalet tillfällen.

I maj 2023 skrev Noah a-lagskontrakt med Trelleborgs FF. Hösten 2023 skulle spenderas i Ettan södra och Ariana FC men en huvudskada satte stopp för spel. Nu är Noah Cavander tillbaka på planen och ansluter till IF Lödde på ett säsongslångt lån.

– I Noahs fall hade vi hoppats på erfarenhet från seniorfotboll under hösten 2023 men där en skada satte stopp. Nu ser vi fram emot att följa honom i IF Lödde och är tacksamma över att ha hittat en bra lösning tillsammans, säger Salif Camara Jönsson, sportchef i Trelleborgs FF.