abel ogwuche trelleborgs FF

Abel Ogwuche kallad till U20-VM

2023.04.27 | Herr | Emanuel Ragnar

I början av maj ansluter Abel Ogwuche till Nigerias landslagstrupp som ska spela i U20-VM.

2023 FIFA U-20 World Cup kommer spelas i Argentina mellan 20 maj och 11 juni. Nigerias landslagstrupp samlas i början av maj och datumet Abel Ogwuche reser från Trelleborg för att ansluta till övriga truppen är den 2 maj.

– Abel gjorde ett bra afrikanskt mästerskap och belönas nu med en plats i VM-truppen vilket är otroligt stort för honom som fotbollsspelare. Han har arbetat hårt för att få den här möjligheten och det kommer bli en väldigt bra erfarenhet för honom som både spelare och person, säger Salif Camara Jönsson, sportchef i Trelleborgs FF.

VM flyttades från Indonesien till Argentina där matcherna kommer spelas i städerna La Plata, Santiago del Estero, Mendoza och San Juan. Nigeria hamnade i grupp D där de ska möta Italien, Brasilien och Dominikanska Republiken där öppningsmatchen spelas mot de sistnämnda den 21 maj.